До 10 червня 2026 року всі українці зобов’язані оцифрувати трудові книжки, інакше можна втратити страховий стаж та пенсійні виплати.
Як це зробити.
- оцифрувати трудову книжку може як сам працівник, так і роботодавець;
- Важливо! Підприємства не повинні вносити правильно дані — Ви САМІ повинні перевіряти згідно закону!
ЯК ДІЯТИ?
- увійти до кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України або у мобільному застосунку «Пенсійний фонд»;
- обрати розділ «Електронна трудова книжка»;
- відкрити вкладку «Оцифрована ЕТК» та переглянути результат;
- якщо подавалося звернення, у розділі «Мої звернення» можна відстежити його статус.
Кому потрібно діяти:
Передусім це стосується тих, у кого стаж до 2004 року. Записи у паперовій книжці про цей період потрібно внести в електронний реєстр, інакше стаж може не зарахуватися. Також ті хто не сплачував страхові внески після 2004 року.
Що робити, якщо трудова книжка загублена чи зіпсована
Тоді підтвердити стаж такими документами:
- довідки та виписки з наказів;
- дані персоніфікованого обліку;
- відомості про зарплату;
- письмовими трудовими договорами.
Якщо роботодавець завантажив дані через свій кабінет страхувальника, ви самі перевіряйте, чи є інформація та коректно відображена у системі. Це можна зробити онлайн у кілька кроків.
Оцифрування може виконати як роботодавець, так і працівник, проте перевірка та відповідальність за правильність ваших даних лежить саме на вас.