Досудовий порядок врегулювання спору.
Вигоди вирішення конфлікту в досудовому порядку очевидні. Але громадяни та підприємці користуються цією можливістю неактивно. Часто досудове врегулювання спору проводиться формально, так як необхідно дотримати вимоги законодавства. Причина такого підходу проста — без спеціальних знань і досвіду ефективність переговорного процесу невелика. Однак при наявності кваліфікації шанс повернути гроші становить не менше 50%. Тут на допомогу прийде медіація, юрист медіатор.
Запишіться на консультацію вже сьогодні
Тел. /Telegram для довідок +38 (050) 100-16-77
е-мейл: pravozahystlex@gmail.com
Коли досудове врегулювання спорів обов’язкове
Справи, за якими суд відхилить заяву (позов), якщо позивачем не було реалізовано (балу реалізована неналежним чином) процедура досудового врегулювання спорів:
Стягнення обов’язкових платежів (внески, податки, мита) і санкцій за ним. Перш ніж звернутися до суду, держорган зобов’язаний повідомити неплатника про необхідність заплатити недоїмку.
Оскарження рішень держорганів, в т.ч. вимог ИФНС. Наприклад, у відповідь на відмову зареєструвати підприємство або ІП спочатку потрібно направити скаргу, і якщо в ході переговорів (листування) спір не вдасться вирішити, слід звертатися до суду. Такі правила порядку, встановленого для вирішення конфліктів, між підприємствами (фізособами) і представниками влади.
Розірвання або зміна договору без згоди другої сторони.
Оскарження обов’язки укласти договір. Перш ніж відмовитися від контракту з виграному тендеру (торгів) необхідно пройти процедуру досудового врегулювання спору.
Вимоги, пов’язані з перевезеннями вантажів.
Інші випадки, встановлені законодавством.
Законом передбачено 2 процедури досудового врегулювання спору: адміністративна та претензійна. У претензійній досудовому порядку відбувається врегулювання економічних суперечок. В адміністративному порядку врегульовуються спори з державними органами.
Правила порядку претензійного врегулювання спорів
Послідовність дій під час досудового порядку врегулювання спору залежить від оспорюваної статті. Для кожного випадку законодавством передбачена окрема процедура. Угода сторін може змінювати послідовність дій і терміни. Суворе дотримання порядку, відбитого в законі і договорі, дає право звернутися до суду.
Досудове порядок врегулювання спору про якість туристичного продукту
Згідно із законодавством особа, яка має претензії, має звернутися до компанії, що зробила послугу неналежної якості, протягом 20 днів. Відлік тимчасового інтервалу ведеться з дати закінчення терміну дії угоди сторін. На розгляд звернення, яке повинно бути реалізовано в письмовій формі, відводиться не більше 10 днів.
Порядок врегулювання суперечок з держорганами
Згідно Закону, в обов’язковому порядку повинна запропонувати неплатнику погасити недоїмку. Термін, відведений на підготовку відповіді, становить 30 днів.
Важливо: податкова служба законодавчо наділена правом приймати різні заходи до порушника в позасудовому порядку. Так, якщо підприємець забув або не вважав за потрібне в установлений термін подати декларацію, його рахунок може бути заблокований. Дана міра реалізовується на підставі рішення керівника. Дотримання порядку (де-юре) досудового врегулювання не потрібно.
Процедура досудового порядку врегулювання при розірванні угоди
При розірванні договору або внесення до нього змін передбачена наступна процедура:
Ініціатор направляє другій стороні угоди вимога (пропозиція).
При відсутності відгуку протягом 30 днів або в разі отримання негативної відповіді у ініціатора з’являється право звернутися до суду. Тридцятиденний період відраховується за умови відсутності вказівки іншого часового інтервалу в угоді сторін.
Якщо у підприємства відсутні докази дотримання порядку, процедуру доведеться починати спочатку. Неможливість пред’явити докази виконання передбачених законодавством дій з досудового врегулювання позбавляє права оскарження в суді.
Необхідність досудового порядку врегулювання законодавчо.
Коли процедура досудового врегулювання не потрібна.
Досудове порядок врегулювання спору необхідно дотримуватися тільки у встановлених законодавством випадках.
Формальна процедура не потрібно:
При розгляді позовів про порушення прав і інтересів групи осіб.
Якщо має бути справа про банкрутство.
При розгляді вимог з корпоративних спорів.
Для отримання судового наказу.
В інших випадках, відображених в чинному законодавстві.
Важливо: відмовлятися від переговорів не завжди доцільно, навіть якщо закон не зобов’язує робити спроби врегулювання до звернення в суд. Оскільки судовий наказ не гарантують повернення коштів.
Зміст претензії:
Претензія в обов’язковому порядку повинна містити:
Реквізити сторін.
Вимоги (сплатити борг, сплатити поставлений товар, відшкодувати шкоду і т.п.).
Підстави вимог (положення закону або договору, квитанції, доручення, акти-звірок, накладні і т.п.).
Суму, якщо вимогам дана грошова оцінка. Розмір необхідно обґрунтувати. У ряді випадків потрібне додати розрахунок (необов’язковий).
Дату і підпис.
Документ необхідно підготувати в 2-х примірниках. У разі відмови відповідача розписатися в отриманні, суду слід пред’явити поштове повідомлення, яке підтверджує вручення, опис, а також другий примірник.
При наявності можливості претензія передається до секретаріату відповідача. На другому примірнику працівник канцелярії ставить позначку (штамп і розпис) в отриманні.
Листування потрібно обов’язково супроводжувати усними переговорами. Ефективність претензійного порядку при компетентному підході висока.
Я, юрист медіатор, Вікторія Корєтнік, багато років займаюся досудовим врегулюванням конфліктів. Нам добре знайомі правила порядку досудового врегулювання. Ми вміємо вирішувати спори шляхом переговорів. Звертайтеся.