Пам’ятайте, що…
…якщо вам дзвонять (або вам прийшло смс із вимогою передзвонити) і намагаються налякати вас чи загрожувати вам («Ваша карта буде заблокована»), або переконують вас у тому, що ви можете отримати несподівані гроші («Вам прийшла грошова надбавка»)…
…якщо від вас під слушним приводом вимагають повідомити конфіденційні дані вашої карти…
…якщо вас відправляють до банкомату, щоб «прийняти платіж»…
…то – вам дзвонять шахраї!
Кожен може надіслати електронне повідомлення про правопорушення до кібераоліціі України:
https://ticket.cyberpolice.gov.u (https://ticket.cyberpolice.gov.ua/)
Або: callcenter@cyberpolice.gov.ua
https://cyberpolice.gov.ua/declare (https://cyberpolice.gov.ua/declare/)
Куди та як повідомити про телефонне шахрайство
Ви не знаєте, куди повідомити про телефонне шахрайство? Є кілька обов’язкових дій, які слід зробити негайно, тільки-но ви усвідомили, що стали жертвою вишингу.
Читайте також:
Робота з великими заробітками онлайн: в чому шахрайство?
Онлайн-шахраї на тему грошових виплат Ощадбанку
Мошенники с ОЛХ — новая схема обмана Доставка ОЛХ! На что обращать внимание?
Телефонне шахрайство: куди скаржитися
Перший крок – заблокувати вашу банківську картку. Якщо це зробити відразу після дзвінка шахрая, є шанс, що вдасться зупинити всі операції по карті і зберегти свої гроші. Щоб заблокувати картку, зателефонуйте до банку (номер є на карті або на офіційному сайті банку), або зробіть це самі, скориставшись послугою Інтернет-банкінгу.
Другий крок – повідомити про телефонне шахрайство до банку – написавши заяву. Після першого дзвінка зі скаргою на телефонних шахраїв і вимогою заблокувати вашу карту, банк повинен зробити блокування протягом декількох хвилин. Заява в банк підтвердить факт шахрайства і буде потрібно для подальшого розслідування ситуації.
Третій крок – написати заяву про телефонне шахрайство (або вишинг) у поліцію. Реєстраційний номер звернення до поліції необхідно передати до банку.
Увага: на сайті Департаменту кіберполіції України залишити заяву та поскаржитися на телефонних шахраїв можна цілодобово.
Тепер, якщо вам зателефонували шахраї, ви знаєте, куди звертатися!
Як розглядається звернення про телефонне шахрайство
Якщо шахраї встигли вкрасти гроші з карти жертви, а клієнт подав заяву до кіберполіції – починається розслідування, яке включає різноманітні процесуальні дії, що закінчуються передачею до суду обвинувального акту.
На жаль, за даними кіберполіції України, близько 90% усіх дзвінків телефонних шахраїв здійснюють ув’язнені колоній.
Багато жертв вишингу не знають, куди повідомляти про телефонні шахраї. Про нещастя, що сталося з ними, вони пишуть у соціальних мережах: постраждалі вказують номери, з яких отримували дзвінки або смс від шахраїв.
Пам’ятайте, що…
…якщо вам дзвонять (або вам прийшло смс із вимогою передзвонити) і намагаються налякати вас чи загрожувати вам («Ваша карта буде заблокована»), або переконують вас у тому, що ви можете отримати несподівані гроші («Вам прийшла грошова надбавка»)…
…якщо від вас під слушним приводом вимагають повідомити конфіденційні дані вашої карти…
…якщо вас відправляють до банкомату, щоб «прийняти платіж»…
…то – вам дзвонять шахраї!
Дякую
Ви пробували заповнити форму повідомлення в кіберполіцію про номери з яких дзвонять шахраї.
Там не вистачає лише даних про групу крові батьків і дівоче прізвище прабабці….